Marketing sieciowy rozwinął się ze sprzedaży bezpośredniej i jak większość nowych networkowych metod, wystartował w USA. W latach 40-tych, firma o nazwie California Vitamins po raz pierwszy pozwoliła swoim przedstawicielom na sponsorowanie kolejnych innych sprzedawców, w zamian za otrzymywanie prowizji z ich sprzedaży. Jej dwóch głównych założycieli: Rich de Vos i Jay van Endel stworzyło później Amway Corporation – firmę, która stała się największym na świecie koncernem opartym na marketingu sieciowym, z roczną sprzedażą dziś przekraczającą 10 mld dolarów.
MLM rozwijał się przez całe lata 70-te, ale wskutek działań kilku niekompetentnych przedsiębiorców, działających na zasadzie „piramidowych” systemów franczyzy, był atakowany w sądach. Amway walczył i wygrał w 1979 roku udowadniając tym samym, że marketing sieciowy jest zgodną z prawem formą biznesu.
Sukces prawny firmy zapoczątkował fazę rozwoju całej branży, najpierw w Ameryce Północnej, a potem na całym świecie. Podobnie jak w czasie rozkwitu Internetu.
W latach 1979-1984, wystartowało setki nowych firm MLM. Jak podaje Amerykańskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej – ponad 1 mln ludzi włączyło się do tego biznesu!
Przez całą następną dekadę, co roku przybywało wiele nowych firm opartych na nowych produktach lub innowacjach w systemie Marketingu sieciowego. Obmyślano nowe formy wynagrodzeń oraz nowe formy zarządzania i systemów komunikacyjnych.
Pod koniec lat 90-tych 10 mln Amerykanów było związanych ze sprzedażą bezpośrednią, a większość z nich z MLM. Sprzedaż sięgnęła 20 miliardów dolarów. Sukcesy firm Marketingu sieciowego odnoszone w Stanach Zjednoczonych, spowodowały, że firmy te rozszerzyły swoją działalność na arenę międzynarodową. Nastąpiła ekspansja do krajów Ameryki Środkowej i Południowej, Wielkiej Brytanii, a potem całej Europy, najpierw środkowej później wschodniej. Gdy branża dotarła do Rosji, 1,5 mln ludzi przyłączyło się do niej w ciągu zaledwie 3 lat.
Każdy kraj w Europie przyjął Marketing sieciowy na swój własny europejski sposób. Niektóre rynki rozwijały się szybko i kilka firm osiągnęło znaczące rezultaty. Na innych rynkach spółki musiały dostosować się do lokalnych przepisów i uprzedzeń w stosunku do nowych przedsiębiorców i nowych form biznesu. Pod koniec lat 90 tych, każdy kraj w Europie miał już rozwiniętą własną branżę Marketingu sieciowego.
Region azjatycki to historia globalnego triumfu. Na początku lat 2000 ogromne rynki Chin oraz Indii weszły w swoją fazę rozwoju. Na rynkach azjatyckich ekspansja była gwałtowna, wyniki były zdumiewające.
W fazie rozwoju Marketing sieciowy przechodzi przez 3 etapy:
- po pierwsze idea jest wyszydzana,
- po drugie mocno jej się przeciwstawiamy,
- a w końcu jest akceptowana jako oczywista.
Marketing sieciowy przeszedł fazę rozwoju, w czasie której tworzyła się centralna idea branży oraz fazę wzrostu, gdy startowało kilka firm skupiając się na nowych rynkach, a ich sukces przyciągnał nową liczną konkurencję. W fazie drugiej występuje wysoki stopień niepowodzenia.
Rozpoczął się kolejny okres tzw. faza SHAKEOUT, faza powrotu, słabe firmy giną, następuje silny wzrost mocnych solidnych firm.
Dziś Marketing sieciowy jest wiarygodną częścią światowej gospodarki, jako metoda dystrybucji produktów do klienta oraz solidne możliwości finansowe dla ludzi.
W fazie SHAKEOUT popularne produkty i systemy biznesowe są już znane. Firmy, które w tym dominują poprowadzą fazę SHAKEOUT.
Jest to najbardziej interesująca faza w historii każdej branży i jest to czas, gdy zarabia się największe fortuny. Możliwości, jakie ona stwarza, dostępne są wszystkim ludziom pracującym we właściwych firmach.
Od 2004 roku rozwój branży MLM w Polsce bardzo mocno wspiera kwartalnik ?Network Magazyn?, jego internetowym odpowiednikiem jest portal Networkmagazyn.pl.
„Network Magazyn to jedyne w Polsce, niezależne czasopismo dla branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Podstawowym celem tego wydawnictwa jest przeciwdziałanie bezrobociu, promowanie przedsiębiorczości, etyki i filantropii w biznesie oraz branży network marketingowej i sprzedaży bezpośredniej w oparciu o rzeczowe i rzetelne informacje redagowane przez nasz zespół, a także przez specjalistów różnych dziedzin i znawców branży oraz biznesu. ?Network Magazyn? jest w Polsce pismem poważanym i opiniotwórczym.”
Czy da się dyskutować z faktami? Nic nie powstrzyma rozwoju idei, jeśli przyszedł na nią czas.
To nie jest jakaś rewolucyjna forma biznesu, to metoda dystrybucji produktów konsumenckich, która rozwijała się przez jakiś czas. A teraz stała się
Własciwym Miejscem dla ludzi poszukujących dochodu. Obecna faza intensywnego rozwoju to
Właściwy Czas, aby przyłączyć się do Marketingu sieciowego. Jest jeszcze jeden element
Właściwy Biznes, który zaczyna się od właściwej strategii. Dziś są dowody na to, że sukces w Marketingu sieciowym jest możliwy. Historia pokazała, że wszystkie dotychczasowe prognozy dla rozwoju Marketingu sieciowego były bardzo ostrożne. Rzeczywistość je przerosła.
Na koniec – ważny jest wybór właściwej firmy. Wybierz właściwą firmę i rób dokładnie to, co zaleca program rozwoju tej firmy, aby znaleźć się na drodze do Osiągnięcia Sukcesu. To jest właśnie sposób na zarobienie fortuny.
Pingback: Po co cci jest potrzebny mentor?
Pingback: Bpgata kobieta
Bardzo dobry artykuł jednak jeszcze trochę czasu minie zanim MLM wyjdzie w Polsce na światło dzienne.
Pozdrawiam
Masz pewnie rację Pawle, dlatego takich artykułów potrzeba więcej. Warto czytać wpisy Piotra Wajszczaka, który mocno promuje Wartość Marketingu sieciowego.
Pozdrawiam
Nowy Trend…
Media społeczne + handel w internecie + marketing sieciowy
Całkowity przełom na skale Światowa, Firma 2,5 roku sprawdzała rynki, 37 legalnych opinii prawnych z krajów(cały czas rośnie), w 20 miesiecy 1800krotny wzrost akcji, rewelacja…
Zaciekawiony/a ….
zapraszam do współpracy
@: mpawlak24@gmail.com