Milczenie jest złotem… czy umiesz słuchać?

Milczenie jest złotem… czy umiesz słuchać?

 

Czy twój sukces w pracy zależy od twoich dobrych relacji z szefostwem?  Owszem, tak.  W każdym biznesie  sukces zależy od tego, czy umiesz budować  relacje z ludźmi.  Pomyśl na czym ci bardziej zależy. Czy na tym, aby mieć zawsze rację czy dobre stosunki z bliźnimi. Jeśli zawsze chcesz mieć rację, bo wiesz wszystko, to nigdy nie zjednasz sobie przyjaciół, a już na pewno  partnerów do biznesu. Wkoło jest pełno takich ludzi, którzy mają rację, ale wcale im to  nie pomaga w budowaniu szczęśliwego życia.

Czy umiesz rozmawiać z ludźmi?  No oczywiście, przecież każdy to umie….Wiem, że umiesz mówić, czy umiesz również  słuchać? Jakoś dziwnie natura nas stworzyła, lubimy mówić i to  najchętniej o sobie, ale słuchać o kimś, to mało interesujące. Prawda?   A jednym z warunków sukcesu w życiu jest umiejętność  słuchania.  Ludzie lgną do tych, którzy ze szczerym zainteresowaniem potrafią ich wysłuchać. Do takich ludzi chętnie wracamy.

Czy nie czujesz się lepiej po rozmowie z kimś, kto zadał ci pytanie i wysłuchał uważnie twojej odpowiedzi?  Czy nie poczułeś się dowartościowany?  Zadawanie pytań jest sztuką.  którą tym łatwiej jest opanować,  jeśli nauczysz się  uważnie słuchać. Uważne słuchanie sprawia, że kolejne pytania same się nasuwają. Rozmowa toczy się wtedy gładko. Jeśli czasem odczuwasz pustkę, nie wiesz co   powiedzieć, po prostu zamilcz.  Milczenie przez kilka minut pozwala zebrać  myśli , a poza tym sprawiasz wrażenie, że nie mówisz byle mówić.

Jeśli zajmujesz się biznesem związanym ze sprzedażą czy to produktu czy idei, to tutaj milczenie jest złotem.  Popełniasz ogromny błąd wchodząc  rozmówcy w słowo,  nie pozwalając  mu dokończyć zdania, kończąc za niego albo jeszcze co gorsza przerywając  i wtrącając  swoje spostrzeżenia. To najgorsze błędy popełniane notorycznie.

Kiedyś nie zdawałam sobie z tego sprawy, dopóki nie przeczytałam książki  Billa McGrane  „Po prostu pytaj!”  Zawsze miałam problem z moim gadulstwem.  Kiedy zaczęłam ćwiczyć techniki opisane w tej książce, zrozumiałam, ile radości można czerpać z uważnego  słuchania drugiego człowieka. W krótkim czasie możesz się dowiedzieć o człowieku sporo, jeśli zadając pytanie,  dasz mu czas na odpowiedź.

W każdej sprzedaży ważne jest rozpoznanie potrzeb naszego rozmówcy i to nieważne czy chcesz mu sprzedać produkt czy  swoją ideę.  Jeśli chcesz zaprezentować plan marketingowy swojego przedsięwzięcia to dowiedz się, czy twój rozmówca jest  akurat  na etapie poszukiwania sposobu na poprawę swojego życia.  Jeśli chcesz być zrozumiany,  najpierw staraj się zrozumieć kogoś. Jeśli zadałeś pytanie i wysłuchałeś  jego wypowiedzi uważnie, to twój  rozmówca poczuje, że jesteś nim naprawdę zainteresowany.   Być może chętnie posłucha twojej propozycji biznesowej.

Użyłam określenia, że trzeba ćwiczyć pewne techniki. Tak dokładnie  jest. Nie ma to nic wspólnego z manipulacją, po prostu  kontrolujesz, czy nie gadasz za dużo,   aby wyrobić sobie  dobry nawyk słuchania innych ludzi, Jesli jesteś zainteresowany szczerze drugim człowiekiem, po prostu zyskujesz przyjaciela.  Wtedy on chetnie wysłucha ciebie,  jeśli chcesz mu przekazać jakieś treści.

Jeśli chcesz odnieść sukces w biznesie Marketingu sieciowego, to naucz się słuchać. Jeśli szczerze zainteresujesz się ludźmi, będą do ciebie lgnąć jak pszczoły do miodu.  Zatroszcz się o człowieka, zadając  pytania i  uważnie słuchając  odpowiedzi. Ten proces może wyeliminować z twego zycia samotność i bezowocne poszukiwanie ludzi, których chiałbyś wprowadzić do swojego życia czy biznesu.

Czyli   „Po prostu pytaj”……..i słuchaj.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi:
  • Facebook
  • Google Buzz
  • Internetmedia
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • del.icio.us
  • Twitter
  • Poleć
  • Mój biznes
  • Wykop
  • Grono.net
  • Yigg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge